aidakb.reismee.nl

Het is bijna zover!

Lieve vrienden!

Spannend, over een week zit ik in het vliegtuig naar India.

De laatste dingen ben ik aan het kopen, de afspraakjes om afscheid te nemen van vrienden staan gepland en mijn zenuwen beginnen goed vorm te krijgen. Want ja, reizen is toch spannender als ik had verwacht.
Tegenwoordig gaan veel jongeren in een tussenjaar naar Azië, (Zuid-) Amerika en naar Afrika. Telkens weer zag ik alleen het ideaal plaatje waarin zij ervaringen opdoen voor het leven, nieuwe vrienden maken, in de zon zitten en leuke dingen doen. Wat ik vergat is dat je vrienden, familie en in mijn geval de liefste puppy op de wereld achterlaat in Nederland. Dagen waarop ik me minder voel en misschien verdriet of heimwee heb zullen er dus ook zijn.

In een training voor vrijwilligers van de stichting Muses heb ik mijn eigen 'stoplicht' gemaakt. Daarin schrijf je op hoe jij je voelt als je in jouw groene, oranje of rode fase zit. Vervolgens bedenk je voor jezelf wat jij nodig hebt om van rood naar oranje en van oranje naar groen te komen. Dit kan ik gebruiken op dagen waar het even niet wil.

Ook tref ik de laatste voorbereidingen voor het werk in het weeshuis. Samen met Sophie heb ik alle frisdrankpakken gesneden en netjes verpakt. Ik heb een aftelkalender gemaakt zodat de kinderen duidelijk kunnen zien wanneer ik kom en weer ga. Dit is belangrijk zodat ze zich niet aan mij gaan hechten en geen verdriet zullen hebben als ik weg ga, ook dit heb ik geleerd op de vrijwilligerstraining van Muses.

Nu de reis steeds dichter bij komt wil ik ook graag vertrekken! Ik heb er, naast de gezonde spanning, echt enorm veel zin in.

Lieve groetjes!

Reacties

Reacties

Oma

Test

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active